středa 17. ledna 2018

Hrajeme si - 20 měsíců

S hrůzou zjišťuji, že jsem zapomněla na některé dříve napsané příspěvky. Takže nebudu už upravovat, zde jsou naše aktivity z 20. měsíce - což bylo někdy na podzim a brzy přidám i další :-).

Kaštany
Absolutním hitem byly kaštany. A to od sbírání, přes jejich nespočetné využití v domácích hrách. 

A jak s nimi doma? Nijak jsem je nelakovala, ani nekropila vodou - byly chvíli dobu krásné a lesklé, ale postupně vyschly. Nicméně, neřešila jsem to. Sloužily jako vhazovadlo do nového klauna. Raubíř se na nich učil nabírat lžící a dávat je do připravených rourek (využila jsem roličky od toaletního papíru), posílat je rolí od kuchyňských utěrek (u nás to byla hra ve stylu "nechej zmizet kaštan, kdepak je??) či je využít jako náklad pro jakékoli auto, které má korbu.


Další využití si našli i v kuchyni, protože se staly surovinou na výrobu pečených kaštanů. Zde jsem Raubířovi jednou ukázala, kde najde pomůcky a od té doby, si vařič zařídí sám, nanosí kaštánky a míchá vařečkou, metličkou, lžičkou, co zrovna najde :-).

Na tvořeníčku v Palečkovi jsme zase dostali kaštany s provrtanou dírkou a tvořili z nich náhrdelník, který byl doma dlouhou dobu využívaným módním doplňkem. Prostě kaštánky u nás našli své využití a já jsem byla až překvapená, jak zdánlivě nefunkční zábava s novou pomůckou dostává jiný rozměr.

Skládačka dvojice
Novinkou v našich domácích hračkách a aktivitách jsou skládačky dvojic. Žádnou jsem nekupovala, ale tentokrát vyrobila z šablony, kterou jsem objevila někde na internetu. Stačilo vystříhat, zalaminovat a oboustrannou izolepou nalepit na dřevěné obdélníčky. Díky tomu Raubíř nemá touhu kartičky ničit a ohýbat je a prodlouží se jim tím výrazně životnost. Výhodou je také to, že do dětských ručiček se lépe padnou a dobře se s nimi manipuluje.


Vozíme!
Návštěva babičky a dědečka ze Zlína znamenala další přírůstek do hračkářské sekce našeho Raubíře. Tentokrát to byl nákupní vozík, který se stal velice často využívaným dopravním prostředkem. Nejprve se vozily hračky a plyšáci, postupně ale vozík získal jednoznačné využití - je to nákupní vozík a tak vozí pivo! Asi to není nejvýchovnější, ale Raubíř každý den čapne vozík a z pracovny doveze pivo, odváží prázdné lahve a skládá je do regálu. Myslím, že množství piva v naší ledničce občas překoná i množství jiných surovin :-).


Busy bags - tvary!
Vyráběla jsem další hračku :-). Jak jsem už psala, tak barvy u nás nešly, takže jsme vyzkoušeli tvary. A ty šli bravurně. Na trénink jsem využila omalovánky, které jsem rozstříhala na tvary, obkreslila je na papír, zalaminovala a nalepila suchý zip. Jednoduchá aktivita, kterou lze vzít s sebou na cesty do pytlíčku. Protože Raubířovi nejdou moc ty barvy, tak abych ho nepletla, udělala jsem první sadu této aktivity z více méně stejně barevných tvarů.




Vkládačky - mořský svět
Konečně našly využití také vkládačky. Já vlastně nevím, jak se tomu správně říká, ale my to označujeme jako vkládačky. Pár jsme jich pořídili a zatím více méně bez valného úspěchu. Tento měsíc je ale Raubíř pokořil. Zatím mu krásně jde ta na fotce, kde zvládá určit, do kterého pole který živočich patří a zkouší je různě natáčet, aby se správně trefil.


Z novinek je to v našem herním koutku zatím všechno. Stále jsou u nás v kurz knížky a jakékoli čtení a prohlížení obrázků, střídavě dávám na poličku i aktivity z předchozích měsíců. Jen když zjistím, že daná věc leží stále na poličce bez zájmu, schovám ji na delší dobu. 

Hraní zdar,
Geokačerka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka