čtvrtek 12. října 2017

Hrajeme si - 18 měsíců

Omlouvám se za měsíc nečinnosti. Abych to vysvětlila, tak trochu jsem začala pracovat. Opravdu jen trochu, ale když se tomu chci věnovat, tak některé věci musí jít prostě stranou. A v září se toho sešlo hodně, takže jsem blog odsunula na chvíli do pozadí. Nicméně, je načase si sepsat hrací aktivity, abych nezapomněla. 

Odrážedlo
Ne nadarmo se říká, že všechno chce čas. U nás stačil čas a akční babička, která vzala Raubíře, posadila ho na motorku a lítala s ním po bytě. Dítě nadšená z pohybu začalo po chvilce samo přidávat nožičky a během dvou dnů už jezdil po bytě výhradně na motorce. Naznala jsem, že to je tedy správný čas, aby se z motorky stala venkovní hračka. Takže naše dítě jezdí na motorce, juchů!!!!

Krabičky - otevírání, zavírání
Aktivitu jsem našla někde na internetu a docela mě zaujala už když byl Raubíř menší. Tak jsem postupně schovávala různé krabičky, abych nakonec měla krásnou a pestrou krabici plnou různých krabiček. V těch jsem ukryla další drobné předměty, aby měl Raubíř motivaci je otevírat. Povedlo se. Ranní zábava na několik dnů. Občas se dokonce přiřítil s nadšením, cože to našel.




Kreslení
Už jsem tu psala, že jsme zkusili dát Raubířovi pastelku a první pokusy s kreslením máme za sebou. Teď jsem pořídila celé balení pastelek a voskovek - někde jsem vyčetla, že nejvhodnější jsou trojhranné, tlusté, které se dětem dobře drží. Z kreslení se stala každodenní aktivita. Raubíř moc rád vymalovává to, co my nakreslíme :-). Případně ho baví kreslit do mapy - tuhle vášeň k mapám asi zdědil po tatínkovi. Takže jsem aspoň smysluplně zužitkovali všechny vytištěné mapy z našich dovolených. Nevím, jestli existuje nějaká správná strategie na výuku kreslení, takže to nechávám plynout. Někdy Raubíř sám řekne, co chce kreslit, jindy to vymyslím já a říkám mu u toho barvy. Rozhodně to má ten výsledek, že si rozšiřuje slovní zásobu a často se k obrázkům vrací a znovu věci pojmenovává.
Taky jsem mu pořídila jeho deníček. Je to fajn hlavně na cesty, protože tak máme obrázky s sebou a když někde jsme, máme i papír na kreslení.



Hračky
Z hraček u nás v tomto období vedl jednoznačně vlak. Ten jsem snad za celý měsíc ani jednou neschovala. Raubíř ho neustále vysypával a znovu do něj skládal kostky, popisoval, co je mašinka a co jsou vagonky a různě stavěl vlak na stůl, na židličku a podobně. Nakonec jsem k němu přidělala šňůru, takže ho mohl tahat za sebou, nakládat dalšími kostkami a rozvážet náklad.



Trošku jsem vyladila naši vhazovací hračku. Poslední dobou už vhazování předmětů do různých otvorů nebylo moc oblíbené, tak jsem jednu krabici pokreslila klaunem a Raubíř tak mohl dělat klaunovi barevný nos z pomponů! A to se opravdu zadařilo. Seděl u toho dlouho, moc dlouho a hlavně ho to hrozně bavilo.


Rychlá nouzovka v kuchyni na zabavení při vaření pak bylo strkání špejlí do cedníku.


Dřevěné puzzle - zvířátka máme doma taky už delší dobu. Koupila jsem je za pár korun u nás na poště, ale nějak jsem nedomyslela tuhle hračku. Zvířátka jsou divně barevná (například modrá kočička, červený kůň), kostičky moc nevydrží, ale Raubíř se postupně učí najít 4 kostky k jednomu zvířátku. Sice je ještě neposkládá dohromady, ale u některých už najde všechny čtyři.



Knížky a čtení
Hodně se u nás změnil repertoár knížek, které ho zajímají. Dlouho vedly knížky z Lídlu - 1 strana jeden obrázek. Teď jsou tyhle knížky zastrčené v knihovně a pokud je nevytáhnu já, tak je Raubíř nevytahuje. Zato denně čteme Protiklady, velice oblíbený je Polámal se mraveneček (a to asi hlavně díky tomu, že jsem ji doplnila o ukazování a tím pádem je z toho pohybová knížka), občas vytáhne Vím jak dělá Pejsek a hledá šneka. Taky máme na denním pořádku Léto. Ale tuhle knížku víc čtu já - Raubíře baví hledat motorku, vlak, hodiny apod. Občas pozná nějaké zvíře nebo dědu :-). Za chvíli bude čas na Podzim :-).



Busybags
Zavedli jsme novinku - hračky v sáčku :-). Na internetu se to oficiálně nazývá busy bags - jsou to drobnosti, které se vejdou do zipsáčku a tudíž je lze sbalit na cesty. A hlavně je lze vyrobit doma. Kdo mě znáte, víte že jsem levá na všechno vyrábění. Tak tentokrát se překonávám. Snažím se Raubířovi vyrobit zabavovací aktivity - viz už moje pokladničky, klauni apod. Mojí první vykopávkou v této oblasti byla hra se špachtlema, kterou jsme využili na cestě v autě. Stačí na lékařské špachtle nalepit suchý zip a dítě je může skládat dohromady nebo (jako v případě Raubíře) rozdělávat od sebe a házet je kolem sebe :-).



Byl to pestrý 18. měsíc! Hlavně bylo krásně, takže jsme ho zaplnili i vodními radovánkami. Zde pro inspiraci - když nemáte bazének :-)


Geokačerka

3 komentáře:

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka