pondělí 7. srpna 2017

Hrajeme si - 15 měsíců

Další měsíc uběhl jako voda a já se snažím ohlédnout se za prožitými čtyřmi týdny a sepsat, co jsme všechno vytáhli ze šuplíku a do čeho jsme se pustili.

Začala jsem tím, že jsme Raubířovi změnili jeho hrací koutek. Ještě nemá svůj pokoj (a asi dlouho mít nebude, neboť jeho pokoj je v patře a než ho nechám běhat po schodech samotného, tak to ještě chvíli potrvá). Inspiraci jsem čerpala hlavně ve skupinkách Montessori, ale výsledek stejně není 100% Montessori. Nicméně mu hračky měním, střídám různé zábavy a musím říct, že od té, doby co máme tento způsob koutku, tak Raubíř tak nějak pochopil, kde je jeho koutek a tráví tam většinu času. A taky, když nás nechce vidět, tak si zaleze do domečku :-).




Kromě hracího koutku má Raubíř i svůj kreslící koutek.

Kelímky od Oriflame
Kdysi dávno jsem dostala k Vánocům speciální balení zázračných kelímků. Je to takový šuplík, z něj vyjede krabička v ní jsou naskládané 4 kelímky. Každodenní ranní hodinová hra (mám tu krabičku schovanou v nočním stolku) - vyndávání a nandávání kelímků, otevírání šuplíku, zandávání šuplíku. Neskutečné, nečekala bych, že tohle může někoho bavit!




Chození po venku
Raubíř stále nechodí sám - ale chodí tak, že ho držím za ruku a on ťape. I když je to na dlouho, tak faktem je, že aspoň nikam nezdrhne. Tudíž jsme chození zařadili mezi pravidelné venkovní aktivity a díky dlouhým dnům přidali ještě předspací procházkovou vycházku.

"Rýžování"
Tato aktivita je v sekci "pouze když není doma tatínek a je na čase pořádně uklidit". Vzešla jednoho dne, kdy už jsme opravdu nevěděla, jak Raubíře zabavit, abych mohla dodělat oběd. Pak jsem si prostě vzala velkou mísu, starou rýži a nějaké kuchyňské náčiní, dala to Raubířovi na zem a světe div se, hodinu byl klid. Uznávám, že jsem se musela obezřetně dívat, kam šlapu, protože rýže byla všude.




Lego duplo
K prvním narozeninám jsem si pro Raubíře přála první lego. tatínek mu ho vlastně ještě ten dne zabavil, protože on to rozkouše a zničí, bylo to drahý a on to má v puse, ještě na to není dost zralý. Takže po třech měsících přišlo lego duplo do parády a musím říct, že velká zábava je hlavně rozebírat postavená auta či jiné stavby. 

Kostky
15. měsíc byl také obdobím kostek - hlavně molitanových. Dřevěné jsme nechali ještě schované, i když dneska vlastně nevím proč. Nicméně tenhle balík molitanových kostek také poskytl jistou zábavu.



Čtení knížek
Raubíř bude vášnivý čtenář po mamince. Hodiny strávené nad knížkami v těhotenství i v době mateřské a rodičovské dovolené se musejí nějak projevit. Čtení je u nás největší záliba. Raubíř má svoji mini knihovničku s pár knížkama, které může i lehce poničit - tedy ideálně mám samozřejmě představu, že jim nic neudělá. Když to na něj přijde, vytahá všechno a donutí mě číst - tedy dělat zvuky, poznávat zvířata, veršovat atd. Nejvíc u nás frčí obrázkové knížky z Lídlu - co strana, to samostatný obrázek. Raubíř začíná mluvit a některé obrázky už dobře zná, takže je velice nadšený, když najde ten svůj obrázek. Pak je oblíbený Krtek - opět s poznávačkou zvířat a Vím jak dělá Pejsek.

Samostatné jezení
Kdesi jsem vyčetla, že dítě v jednom roce by mělo začít jíst samo. Tak máme 3 měsíce skluz, ale zkoušíme to. Výsledek? No, foto snad mluví za vše, ehm...

A za Raubířem je ještě vidět, jaký tu měl starý hrací kout. Do ohrádky vůbec nechtěl a na koberci taky nevydžel..

Nadále je u nás středem pozornosti tatra, vkládačky (hlavně slámky) a káča. Tak snad jsem na nic nezapomněla, tentokrát je fotodokumentace slabší, nějak to všechno nestíhám fotit.

Krásný hravý den,
Geokačerka

1 komentář:

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka